niedziela, 22 stycznia 2017

Zastosowanie papieru czerpanego

Witam Was serdecznie.
 Dzisiaj chciałabym pokazać Wam w jaki sposób wykorzystuję w swoich pracach papier czerpany. 
Od początku mojego kartkowania jestem osobą kwiatkującą :), 
więc mogę się wypowiedzieć głównie w temacie przydatności w/w do produkowania kwiatów.
 Przetestowałam chyba wszystkie materiały papiernicze a jednym z pierwszych był właśnie papier czerpany. Później sięgnęłam po papier scrapowy, brystole różnej marki, papier akwarelowy.
 Każdy rodzaj papieru ma swoje wady i zalety, jednak w mojej ocenie 
najwdzięczniejszym materiałem do wykonania kwiatów jest właśnie papier czerpany.
 Jest on miękki i jednocześnie wytrzymały na ugniatanie zarówno na sucho jak i na mokro. 
Łatwo poddaje się formowaniu palcami a także kulką na miękkiej macie. Można go dowolnie barwić, najlepiej tuszami wodnymi, np. Distressami, mgiełkami. Nie odbarwia się po upływie czasu,
 nie traci raz nadanego kształtu. Wymaga jednak poświęcenia mu czasu i uwagi, potrafi się wtedy odwdzięczyć wspaniałym efektem :).

Chciałabym teraz pokazać krok po kroku,
 jak można łatwo i szybko wykonać kwiaty z tegoż właśnie papieru.
Wiem, że to nic nowego, ale w dobie wszechobecnego foamiranu 
(z którego ja również korzystam :) może jakiejś początkującej duszyczce się przyda :)

Najczęściej robię kwiaty z papieru w kolorze ecru albo beżowego, gdyż daje on nieograniczone możliwości barwienia, jednak kolorowy jest jak najbardziej ok :).

1.Wycinamy kwiaty za pomocą wykrojników bądź nożyczek,
 ja wciąż używam niezastąpionych Rose Creations :)

2. Barwimy dowolnie wybranymi kolorami za pomocą gąbeczki.
 U mnie są to brązy i żółcie, taka była potrzeba :)

3. Spryskujemy wodą i skręcamy w takie "robaczki":

4. Delikatnie rozwijamy i suszymy nagrzewnicą, bądź pozostawiamy do wyschnięcia:

5. Wygniatamy dłutkiem kulkowym do żądanego kształtu, w tych tutaj nie za bardzo wygniatałam :)

6. Teraz pozostaje już tylko skleić, dodać środki lub pręciki i gotowe :)

Prawda, że łatwe?
Zachęcam do wypróbowania papieru czerpanego do robienia własnych kwiatów,
 są efektowne i dają ogromną satysfakcję twórczyni :)
Zapomniałam jeszcze dodać, że papier czerpany występuje w różnych gramaturach, 
do kwiatów najlepiej nadaje się papier o gr. 150 lub 200.
260 jest gruby i raczej sztywny, trudniejszy do formowania, można z niego robić kwiaty większe,
do małych jest zbyt trudny do obróbki.
A tak wygląda na gotowej kartce.

Mam nadzieję, że odrobinę przybliżyłam Wam ten wdzięczny materiał do kwiatkowania,
 jakim jest papier czerpany.
Pozdrawiam serdecznie,
Gosia

3 komentarze:

  1. Rzeczywiście bardzo fajnie robi się te kwiatki - wyglądają uroczo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się. Papier czerpany to wdzięczny materiał na kwiaty. Podobne kwiaty z tego wykrojnika tez robię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kursik i cenne uwagi. Karta wyszła zachwycająco. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...